6 Kasım 2014 Perşembe

Bir Dergi Arayışı (KafkaOkur)

Kafka Okur dergisinin 2. sayısının çıktığı haberini alınca hemen ertesi gün almak için bulunduğum şehirdeki kitap mağazasına koştum. Büyük bir heyecanla hemen dergi reyonlarının olduğu tarafa yöneldim. Sanki benden önce biri gelip hepsini toplayacak düşüncesine kapılmıştım. Koşar adım ilerledim reyonun önüne geldim. Hızlı bir şekilde bütün rafları tek tek taradım.Hayır! olamaz yoktu, bulamıyordum. Bütün dergiler oradaydı ama benim dergim yoktu. Belki gözümden kaçmıştır, diyerek tekrardan göz gezdirdim. Ama yine bulamamıştım. Büyük bir hayal kırıklığına uğradım. O kadar yol tepmiştim o dergiyi almak için...
Yine bir ümitle sordum kasiyerde ki kıza:
-Af edersiniz Kafka Okur dergisinin yeni sayısı geldi mi acaba?
O da arkadaki erkek arkadaşa dönerek
-Mert Kafka Okur dergisinin yeni sayısı geldi mi?
-Hayır, yok dedi. Mert
Neyse ki imdadıma dergilere bakan arkadaş yetişti.
-Evet, buyrun ben yardımcı olayım dedi.
-Kafka Okur dergisinin yeni sayısı geldi mi?
Biraz düşündü ve, ''Evet gelmişti bir dakika'' dedi ve kasanın altından yeni sayıyı çıkardı.
Büyük bir heyecanla elinden hızlıca çekip aldım. ''Evet bu'' dedim, kısık sesle.
Sonra içini biraz kurcaladım. Göz gezdirdim ve satın aldım. Dışarı çıkarken içinde neler var, neler yok diye bir göz attım. Bazı dikkatimi çeken yerleri yürürken okudum. Şimdi gelelim Kafka Okur dergisinde nelerin bulunduğuna...
Çok genç yazarlara sahip olan bu derginin benim tamamen ilgimi çekmesinin sebeplerinden biri budur. Aynı zamanda da Kafka'nın kitaplarını çok sevmemden kaynaklanıyor. Neyse, ne diyordum. Dergi de neler var.

Öncelikle kapak tasarımları bana çok güzel geliyor.
Sanırım Kafka'nın Milena'ya Mektuplar adlı kitabından esinlenerek Milena'nın temsili bir çizimi yapılmış. Bence çok muhteşem olmuş. Tasarımcılar Sernur Işık ve Ceren Demiral'a başarılar diliyorum.
İçindekiler bölümüne gelecek olursak. Virgiana Woolf'a Dair başlıklı bir yazı var. Burada Virgiana Woolf bize tanıtılmış. Woolf özellikle kızlar için çok dikkat çeken bir yazar. Bunun temel sebebi Woolf'un feminist bir yazar olmasından kaynaklanıyor.Bu sayıda daha çok Woolf'tan ve onun kitaplarından bahsedilmiş.
Özellikle Kitaplarından alınan şu cümleler çok hoşuma gitti...


 Daha içinde neler mi var? Cemal Süreyya'nın Üvercinka şiiri, birbirinden güzel öyküler,şiirler, makaleler ve denemeler...
He birde unutmadan Cemil Meriç üzerine bir yazı kaleme alınmış....
Ben beğenerek okudum, umarım sizde beğenir ve okursunuz.

2 yorum:

  1. Bu dergiyi ilk defa duydum desem Cahilliğim ortaya çıkmış olur mu ki ? :) Kapak tasarımı gerçekten güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni duyman normal çünkü daha yeni zaten taze yani 2. sayısı bu okumanı tavsiye ederim...

      Sil