11 Ocak 2015 Pazar

Lütfen Beni Öldürme !

Yazmak ne kadar da basit bir kelime gibi gelse de bazen bir yazı her şeyi değiştirebilme gücüne sahip olabilir belki de. Bir roman yazmak istersiniz karar verirsiniz, kahramanınızı seçer, onun hakkında her türlü bilgiyi okuyucuya sunarsınız. Bazen bu kahramanlar birer hayaldir, bazen ise gerçek. Fakat bir roman yazılırken yazar, romanın da oluşturduğu karaktere yaşadığı hayat ile aynı zaman için de yön verebilir mi?
Bu soruyu sordum evet tuhaf bir soru, belki de imkansız gibi bir şey ama şöyle bir düşünelim. Ya gerçekten böyle bir şey olursa, roman kahramanı romanın yazımı ile aynı zamanda yaşıyor ve  yazar bu roman kahramanının  hayatına gerçek hayatta yön veriyorsa? Ne kadar da ilginç değil mi? Düşünsenize yazdığınız bir yazı gerçek bir insanın hayatını yönlendirebiliyor ve o bunun farkında değil. Gerçi sizde farkında değilsiniz.Siz de bunun sadece  bir roman olduğunu düşünüyorsunuz. Peki ya romanı bitirmeye karar verdiğiniz de ölecek kahramanın gerçek bir kişi olduğunu öğrendiğinizde ne yapardınız?

İşte size yazarlıkla ilgili muhteşem bir film. Filmin bitmemesini o kadar çok isterdim ki anlatamam. Filmimizin konusu tam olarak şöyle:  On yıl süren zahmetli bir çalışmadan sonra, romancı Karen Eiffel, en iyi kitabını tamamlamak üzeredir. Önündeki tek sorun, ana karakteri Harold Crick’i nasıl öldüreceğini bulmaktır. Yazar, Harold Crick’in gerçekte yaşadığını ve sözcükleri yazdığı anda olayları yaşadığını bilmemektedir. Şaşkına dönen Harold, yazarın aklındakileri duyup romanın (ve kendi) sonunu değiştirmesi gerektiğini anlar.

Beni oldukça etkileyen bu filmi sizlerle paylaşmak istedim. Umarım izleme imkanı bulursunuz. Pişman olmayacağınızı söyleyebilirim. Son olarak film de geçen şu cümlelerle yazımızı sonlandıralım.

''Bazen kendimizi umutsuzluğun, trajedinin değişmez ve süregelen korku ve çaresizliğinin içinde hissettiğimiz anlarda Allah'a her şey için şükredebilirsiniz. Bazı anlarda sizi telkin edecek, teninize dokunan tanıdık bir el ya da bir iyilik ve sevgi göstergesi ya da üstü kapalı ince bir yüreklendirme ya da sevgi ile bağrına basma, ya da bir teselli çağrısı bulabilirsiniz.''

3 yorum:

  1. Güzel bir paylaşım. İnanç olduğu kadar umuda da ihtiyaç var.

    YanıtlaSil
  2. Blog keşif etkinliğinden geliyorum :) Bloğunuzu izliyorum bana da beklerim :)
    http://kirmiziruganayakkabilarim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil